Toiminnallamme vaikuttavuutta - Jäsenmäärä Nousussa

11.1.2024

Vuoden alussa arvioidaan mennyttä vuotta ja aloitetaan uusi vuosi puhtaalta pöydältä. Omassa yhdistyksessämme viime vuosi oli aktiivisen toiminnan vuosi monipuolisine tapahtumineen. Kiitoksia monelta suunnalta saimme marraskuisesta Afganistan-illastamme, jonka järjestimme Naisten Pankin Helsingin osaston kanssa. Illan teemat nousivat myöhemmin myös Hufvudstadsbladetin pääkirjoitukseen. Toiminnallamme on vaikuttavuutta.

Erityinen ilonaihe viime vuodelta on jäsenmäärämme kääntyminen nousuun, sillä vuoden alun 39:stä kasvoimme vuoden loppuun mennessä 52 jäsenen yhdistykseksi. Tervetuloa mukaan toimintaamme te uudet jäsenet! Ja kiitos teille jokaiselle, jotka olette pysyneet jäsenenämme.

Valtakunnallisesti tämä vuosi on vaalivuosi. Parhaillaan presidentinvaalien kampanjat ovat kiivaimmillaan. Onneksi tasa-arvo- ja yhdenvertaisuusasioitakin tulee esille osana ehdokkaiden arvomaailmaa. Tasavallan presidentillä arvojohtajana on merkittävää vaikutusvaltaa myös tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistäjänä. Alkukesän EU-parlamenttivaaleissa oletettavasti tasa-arvo ja yhdenvertaisuus näkyy ehdokkaiden tavoitteissa ja vaalikeskusteluissa.

Tiedän, että naisjärjestötkin nostavat näitä asioita vahvasti esille vaalipaneeleissa ja kirjoituksin. Tässä työssä mekään emme jää sivustakatsojien rooliin, vaan haluamme olla aktiivinen yhteistyökumppani muille naisjärjestöille.

Vilkkaan poliittisen kevään siivittämänä meidän yhdistyksemme jäsenet tapaamme eräitä Helsingin ja Uudenmaan vaalipiirien naiskansanedustajia myöhemmin keväällä. Edellisestä eduskuntavierailusta onkin jo vierähtänyt kymmenisen vuotta. Palataan tähän tarkemmin, kun ajankohta selviää.

Vuosikokouksemme on tälläkin kertaa Minna Canthin päivänä 19.3. Scandic Grand Centralissa. Uusien sääntöjemme mukaisesta viiden hengen hallituksestamme on erovuoroisia kolme. Kannustan teitä mukaan hallitustoimintaan. Vielä tämän vuoden toimivana puheenjohtajana arvostan uusia ideoita ja samalla pyrin pitämään huolta pitkistä parhaista perinteistämme..

Liittomme ja sen jäsenjärjestöjen painopisteitä tänä vuonna jäsenkampanjat ja sitä kautta Suomen BPW-toiminnan tulevaisuuden turvaaminen. Toivon ja teen työtä sen hyväksi, että vuoden lopussa yhdistyksemme on vielä elinvoimaisempi, sanoo BPW Helsingin puheenjohtaja Riitta Rönn. (Kuva: @satuirene.photography)

Liittomme ja sen jäsenjärjestöjen painopisteitä ovat tänä vuonna jäsenkampanjat ja tätä kautta Suomen BPW-toiminnan tulevaisuuden turvaaminen. Toivon itsekin ja teen työtä sen hyväksi, että vuoden lopussa omakin yhdistyksemme on vielä elinvoimaisempi.

Toivon lämpimästi, että tapaamme vuoden kuluessa eri tilaisuuksissamme. Ja muutoinkin yhteydenottonne ovat todella tervetulleita.